Roll-up’y dzielimy standardowo na dwie kategorie: ekonomiczne (1 rok gwarancji) oraz premium (od 5 do 10 lat gwarancji).
Nie jest to jednak jedyny podział. Roll banery dzielimy również według ich funkcjonalności:
– nabiurkowe mini roll-up’y (format A3 oraz A4)
– promocyjne roll-up’y dwustronne
– roll-up’y jednostronne
Wygląd kasety jest kolejnym istotnym punktem podczas wyboru rollup’a.
Ekonomiczne rozwiązania w większości posiadają dodatkowe nóżki (lub nóżkę) stabilizujące ponieważ ich waga i rozmiar nie jest wystarczający aby utrzymać wielkoformatową grafikę w pozycji pionowej. Rozwiązania premium cechują się stabilną, szeroką kasetą, której design jest prosty, ale zarazem elegancki.
Wygląd nie jest w tym przypadku jednak głównym kryterium ceny. Najważniejsze jest „serce” roll-up’a czyli mechanizm rolujący, od którego zależy jak długo posłuży nam wybrane rozwiązanie.
Prezentowane poniżej rollup’y występują w szerokościach (zależnie od modelu):
– 600 mm
– 800 mm
– 850 mm
– 1000 mm
– 1200 mm
– 1500 mm
– 2000 mm
Istnieje wiele różnych modeli roll-up’ów: niektóre z nich są projektowane pod kątem jednorazowych akcji marketingowych, inne natomiast konstruowane są z wielką starannością, dzięki czemu służą firmie przez wiele lat na różnego rodzaju imprezach i szkoleniach.
Wybierając roll-up należy przeanalizować do jakiego rodzaju zadań ma on być stosowany i jak często będzie ‘pracował’. Na tej podstawie z łatwością będzie można zawęzić zakres interesujących modeli.